Over de schrijver

Mijn foto
is columnist bij Vitesse Inside. De artikelen van dit blog verschijnen ook daar. Contact: plusvite1892@gmail.com Facebook: www.facebook.com/plus.vite.39

woensdag 2 april 2014

Alle ballen op Bert

Gistermorgen viel hij weer op de deurmat. Begin april, net als voorgaande jaren. Maar voor het eerst bespeurde ik een aarzeling na het openmaken van de brief. Dat is me nog nooit eerder overkomen. Zelfs niet toen we dreigden te degraderen. Maar de deining binnen de club is nu zo onaangenaam, dat ik geneigd ben om maar even te wachten met het bestellen van een nieuwe seizoenskaart.

Gelukkig was er die avond een bericht van de voorzitter van de raad van commissarissen. Bert Roetert probeert het gebeuren wat in perspectief te plaatsen en wat openheid van zaken te geven. Normaal gesproken ben ik altijd wat argwanend als
bobo's uitspraken doen. En ook in dit geval zal het wel niet de hele waarheid zijn die verteld wordt. Er zal zeker nog wel wat informatie onder de hoed gehouden worden. En misschien moet dat ook wel. Soms kan de wetenschap van de hele waarheid meer schade aanbrengen aan de goede zaak dan het verszwijgen ervan. Daarnaast zou Vitesse, volgens Roetert, uit respect voor Jordania terughoudend zijn geweest met de berichtgeving. Mocht er ook maar iets waar zijn van de geruchten rond zijn persoon, dan kan ik me die handelswijze wel voorstellen.

Maar waarom zou je zo'n bericht wel serieus nemen? Waarom zou je zo'n bestuurder moeten geloven? Omdat Bert deugt. Als er één is binnen de stropdassenbrigade die ik vertrouw, dan is het Bert Roetert. Een echte Arnhemmer, met geel-zwart bloed. Iemand waarbij het clubbelang wel degelijk voorop staat. Hij is weinig in de publiciteit en heeft niet het charisma van een Jordania of Aalbers, maar hij is onmiskenbaar een Vitessenaar, die iets bij wil dragen om de club omhoog te stuwen in de vaart der volkeren. Ik ken hem nog van de middelbare school. Ook toen was voor iedereen die met hem omging al duidelijk dat hij deugt. Betrouwbaar, sociaal, ondernemend. Geen twijfel over mogelijk, deze jongen was integer. En dat is hij volgens mij nog steeds, je ware aard verloochent zich niet.


Ik ga er daarom vanuit dat de berichtgeving van het bestuur correct is. Voor mij ook voldoende grond om voor de deadline toch een nieuwe kaart te bestellen voor het nieuwe seizoen. Maar bij gebrek aan een aansprekend boegbeeld zal juist Bert wat meer in de schijnwerpers moeten staan dan hem lief is, om de rust binnen de club terug te krijgen. Op dit moment kan dat niemand anders zijn. Sjoerd de Wit en Mohammed Allach zijn zeker nu niet de personen om die voortrekkersrol te vervullen. Ook de oud gedienden als Snellenburg en Guijt lijken hiervoor niet geschikt en over onze eigenaar hebben we het al helemaal niet. Nee, ik denk dat Bert nu even nadrukkelijker op de voorgrond moet treden om het geknakte vertrouwen van de supporters in de leiding van de club te herstellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten